#Erasmus+ #Finnország #ahogymilátjuk #1hétután #Krúdy A szeptember 24-ei utazás…

#Erasmus+ #Finnország #ahogymilátjuk #1hétután #Krúdy

A szeptember 24-ei utazásunkat követően rengeteg új élménnyel gazdagodtunk. Először is, egy itteni iskolát látogattunk meg a Tanárnőnek és a helyi kapcsolattartónknak köszönhetően. Az iskola épülete hatalmas, és amint beléptünk nagyon pozitív légkör fogadott minket. A finn rendszer, jó rendszer – a diákok nyugodtak, kiegyensúlyozottak, a tanárok pedig jókedvűek.
A többiekkel nagyon jól összeszoktunk, mindenhova együtt megyünk szinte, kivéve dolgozni. Diti és Máté a Sky Caféban töltik a gyakorlatukat, míg mi: Gerda, Máté és én a Scandic Hotelben vagyunk. Sok új embert ismertünk meg, mindenki nagyon kedves és segítőkész. Kicsit tartottunk tőle, hogy nem így lesz, de mint kiderült, feleslegesen aggódtunk.
A hotel étterem része tágas és gyönyörű, szép a kilátás a fenyőerdőkre. Eleinte nehéz volt angolul beszélgetni, de gyorsan belejöttünk. Persze azért van még hova fejlődni Az étterem dolgozói nagyon rugalmasak és az étteremvezető is bármikor rendelkezésünkre áll. Mondtuk, hogy szeretnénk kipróbálni több „posztot” is, pl. a recepciósként, vagy a pult mögött – egyből beleegyezett. Sőt még azt is megengedte, hogy mi válasszuk ki az időpontot, hogy mikor szeretnénk kipróbálni.
A munka: fárasztó, eddig nagyrészt felszolgáltunk, de a konyha megfelelő felszereltsége és az étterem, a személyzet jelentősen megkönnyíti a mindennapjainkat. Busszal járunk dolgozni, Gerdával bérletet vettünk, Máté a biciklizést választotta, bár itt már eléggé le van hűlve a levegő.

A hétvégéink szabadok, így tudunk közös programokat is szervezni. A hotel biztosítja nekünk ingyenesen a SPA részleg használatát, az étterem pedig az étkezést.

A szállásunk pont tökéletes helyen van, a belváros szívében, így minden közel van, pl. bevásárlás vagy szabadidős tevékenység szempontjából. Sajnos a helyi árak elég magasak, nagyon oda kell figyelnünk: mire költhetünk és mire nem. Azonban így is nagyon jól szórakozunk
A kikötő közel van és a Tanárnővel sok szép helyet is bejártunk élményszerzés céljából. Voltunk Helsinkiben az Art Múzeumban és a Természettudományos Múzeumban is. Jyvaskyla hagyományos fesztiválja a City of Light nagyon nagy hatással volt ránk. Az egész város fényárban úszott, a rengeteg ember az utcákon eszünkbe juttatta az otthon rendezett fesztiválokat.

Mindannyian nagyon örülünk, hogy itt lehetünk, újfajta életérzést kaptunk ezáltal és nagyon várjuk a következő hetek eseményeit